Er is dure cola van een bekend merk en er is goedkopere cola van een huismerk.
Er zijn dure nootjes en er zijn goedkope.
Er zijn dure koekjes en goedkope.
Maar smaken de dure koekjes ook echt zoveel beter?
Proeven we het verschil?
We deden de test!
De leerlingen werden geblinddoekt.
Zij aten 2 koekjes, aten wat nootjes en dronken 2 frisdranken. Telkens een product van een gekend merk waar heel wat reclame over gemaakt wordt.
En hetzelfde product, maar dan van het huismerk van de supermarkt.
Aan het bord plaatsen zij een streepje bij hun voorkeur.
We kwamen tot de conclusie dat de cola en het koekje van het gekende dure merk voor heel wat kinderen echt het lekkerst smaakte.
Voor de nootjes aten de meeste kinderen liever de goedkopere versie.
Reclame kan dus misleidend zijn!
Ga gewoon op je gevoel en je smaak af. Dat is soms ook nog het voordeligst!